بهترین وکیل دادگستری اصفهان

حامد امیری وکیل دادگستری اصفهان

بهترین وکیل دادگستری اصفهان

حامد امیری وکیل دادگستری اصفهان

برند و علامت تجاری

سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۰۹:۵۷ ق.ظ

 

طبق گفته وکیل برند در اصفهان آمار معاملات تجاری هم در زمینه داخلی و هم در صحنه بین المللی هر روزه رو به افزایش می باشد. امروزه پیچیده بودن و توسعه تجارت به حدی رسیده است که کیفیت کالاهای تجاری برای خریداران بسیار حائز اهمیت می باشد . برای شناخت در بازار تجارت از دیر باز از نام تجاری ، علامت تجاری و برند اهمیت داشته است. برند تجاری برای تمییز کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی کاربرد دارد و معرف شخص حقیقی یا حقوقی می باشد .

 

تاریخچه برند یا نام تجاری

برند از روزگاران قدیم دارای سابقه بوده است و از حدود ۴۰۰۰ سال پیش صنعت کاران چینی، ایرانی در روی تولیدات خود چیزی شبیه امضا یا نام تجاری حک میکردند و آن ها به کشورهای دیگر صادر می کردند و در اروپا در زمان قرون وسطا نقش نام یا علامت تجاری تولید کنندگان بر روی کالاها دیده می شده است .تاریخ حقوق علامت تجاری و نام تجاری از کشورهای غربی به ویژه انگلیس و فرانسه به کشورهای دیگر گسترش و توسعه یافته و امروزه از معنای جدیدی به نام برند تجاری استفاده می شود .

تعریف برند تجاری

نام تجاری یا برند ، نام یا نمادی است که با هدف متمایز شدن از دیگر محصولات و فروش محصولات و خدمات به کاربرده می شود . به طور کلی برند به مجموعه ای از برداشت های ذهنی ، منطقی و احساسی گفته می شود که یک شخص نسبت به سایر محصولات و خدمات برتری قائل می شود . نام تجاری یا برند علاوه اینکه یک نام است دارای جلوه ای تصویری ، بصری مانند یک لوگو یا نشانه را از خود ارائه می دهد .

طبق ماده یک قانون ثبت علایم و اختراعات و نیز تعریف وکیل برند اصفهان ، علامت تجاری چنین تعریف شده است :
علامت تجاری عبارت است هر علامتی مانند نقش ، تصویر ، رقم ، حرف ، عبارت ، مهر و … که به منظور امتیاز دهی و تشخیص لوازم صنعتی و تجاری تعیین و انتخاب می گردد . می توان علامت تجاری را معرف و مشخص کننده محصولی دانست که با آن علامت عرضه می گردد .

مصادیق استفاده از برند تجاری

۱٫الصاق نمودن علامت بر روی کالاها ، بسته بندی ها ، برچسب ها و…
۲٫استفاده نمودن از برند به هر روشی دیگر در رابطه با کالاها و خدماتی که برای آن ها به ثبت رسیده است. 
۳٫ معرفی نمودن کالاها و خدمات در بازار ، همراه با علامت تجاری ثبت شده و استفاده نمودن از علامت تجاری که ثبت شده است در آگهی ها و تبلیغات و اسناد و اوراق تجاری و …
۴٫مانند تمام دارایی ها می توان برند تجاری که ثبت شده است را به صورت کلی یا جزئی منتقل نمود .

واخواست سفته

واخواست سفته به اعتراض رسمی علیه صادر کننده سفته در تاریخ عدم پرداخت آن گفته می شود که به درخواست دارنده سفته مبنی بر عدم پرداخت وجه سفته در سه نسخه تنظیم می گردد .

سفته سفید امضا

روی سفته حداکثر مبلغ تعهد شده چاپ گردیده است . لیکن برخی گمان می کنند که اگر سفته را به صورت سفید امضا تسلیم نمودند دیگر شخص دارنده نمی تواند بیش تر از مبلغی که روی سفته چاپ گردیده است مطالبه نماید . در صورتی که چنین نمی باشد . درست است که مبلغ چاپی که روی سفته است نشانگر سقف تعهد سفته می باشد ولی لزوماً بدان معنا نمی باشد که امکان نوشتن مبلغی بیشتر از مبلغ چاپ شده وجود نخواهد داشت و دارنده سفته می تواند با درج نمودن مبلغی بیشتر از مبلغ درج شده مشکلاتی را برای صادر کننده سفته ایجاد نماید . پس بهتر است صادر کننده سفته ، خودش شخصاً به درج نمودن و پر کردن محتویات سفته بنماید . حامد امیری وکیل سفته اصفهان آماده ارائه خدمات مشاوره به شما عزیزان در خصوص چک و سفته می باشد .

سفته بدون تاریخ

سفته بدون تاریخ دارای اعتباری همانند سفته با با تاریخ می باشد و زمانی که به فردی سفته ای بدون تاریخ داده می شود به نوعی به او وکالت داده می شود که هر زمان که بخواهد و در هر تاریخی ، تاریخ خود را روی سفته درج نماید که این کار کاملاً قانونی محسوب شده و اصلاً عنوان جعل را به خود نخواهد گرفت . لازم به ذکر است سفته ای که بدون تاریخ به دارنده داده می شود دارای جنبه کیفری نخواهد داشت و فقط می توان از جنبه ی حقوقی در خصوص آن سفته اقدام نمود . کسی که دارنده سفته بدون تاریخ می باشد نمی تواند حکم جلب شخص صادر کننده سفته را بگیرد .

سفته برای ضمانت کار

در برخی موارد سفته بابت ضمانت کار یا به عبارتی برای حسن انجام کار صادر می گردد که برای تضمین ، صادر و تحویل کارفرما یا طلبکار می باشد . در چنین شرایطی در صورتی که هر گونه مشکلی در این خصوص پیدا نمودید ، با وکیل سفته به صورت تلفنی، حضوری مشاوه نمایید ، پس قبل از هراقدام در این زمینه با حامد امیری وکیل سفته در اصفهان صحبت نموده و از مشاوره ایشان بهره مند گردید .

آیا امکان تقسیط مبلغ سفته امکان دارد؟

در صورتی که شخصی سفته ای صادر نماید ولی دارای تمکن مالی نبوده و نتواند مبلغ سفته را پرداخت نماید در چنین شرایطی فرد می تواند دادخواست اعسار بدهد و در صورتی که اعسارفرد قبول شود می تواند مبلغ سفته را قسط بندی نماید .
برخی در پاسخ به این سوال به ماده ۲۶۹ قانون تجارت استناد نموده و ذکر نموده اند که نمی توان بدون رضایت صاحب برات برای تادیه وجه برات مهلتی داد . بر عکس این موضوع را می توان طبق ماده ۲۷۷ قانون مدنی اثبات نمود که گفته شده است حاکم می تواند با توجه به وضعیت مدیون مهلت عادله یا قرار اقساط بدهد . در نتیجه در دعوای سفته می توان گفت که دعوی اعسار و تقسیط قابل طرح و پذیرش می باشد ، به شرط آنکه صادر کننده تاجر نباشد در غیر اینصورت دعوی اعسار پذیرفته نخواهد شد زیرا از شخص تاجر دعوی اعسار پذیرفته نمی شود و شخص تاجر باید اعلام ورشکستگی نماید . در صورت نیاز به هر گونه مشاوره با وکیل سفته در اصفهان از زریق را های ارزتباطی موجود در سایت اقدام نمایید .

زمان جلب برای عدم پرداخت سفته چه قدر می باشد ؟

در صورتی که می خواهید فردی را بابت عدم پرداخت سفته اش به زندان اندازید اولین اقدام مراجعه نودن به وکیل سفته می باشد . وکیل سفته می تواند در کمترین زمان صادر کننده و تمام کسانی که در سفته مسئول می باشد را طبق قانون در کمترین زمان جلب نموده و به زندان اندازد .

استفاده نمودن از سفته ممکن است مشکلاتی را برای طرفین به وجود آورد ، به عنوان مثال ممکن است در هنگام سررسید صادر کننده از پرداخت جلوگیری نماید یا ممکن است سفته دارای مشکلات شکلی باشد پس بهتر است در صورت بروز مشکلات ناشی از سفته به وکیل سفته اصفهان مراجعه گردد . موسسه حقوقی حامد امیری آماده خدمت رسانی به شهروندان گرامی در زمینه دعاوی مربوط به سفته می باشد .

 

منبع مطلب  :  hamedamiri.net/وکیل-برند-در-اصفهان/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۰۹:۵۷ ق.ظ
  • سارا رهنما

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی